perjantai 29. elokuuta 2014

Eikä minun tarvitse olla lintu osatakseni lentää

Päivissäni on paljon naurua. Huuliltani purkautuvat sointusarjat ovat kuplivia ja aidon iloisia, tirskahtelussani on kunnon räkätyksen makua. Eivätkä minun naurunuottini ole luokkahuoneen heleimpiä saatika omaltatunnoltaan puhtaimpia, mutta naurua se on silti. Arkeen usuttautuu hetkiä, joina minä olen minä.

Silti yleisilmeeni on synkeä. Kasvoni kantavat muotonsa, vaikka ajatuksellisesti suupieleni valuvat nojaamaan leukaperiin. Ilo on vain hetki, pieni väriläiskäpinta surullisuuden päällä. En tartu iloon enkä suruun, ja täytän minua kalvavan aukon laskemalla kaloreita, ruokamääriä ja haihtuvia grammoja.

Psykologi punnitsi minut. Olin laihtunut vähän. Psykakäynnit eivät suo helpotusta eivätkä anna lupaa puhua, minua vastapäätä istuva ihminen on vieras ja sanoissaan liian kaukana.

Laihdutan ja elän, ensimmäisessä epäonnistuen, jälkimmäiseen saaden toisinaan hataran tartuntaotteen. Jos paino laskee vielä (se laskee) joudutaan ehkä taas puhumaan päiväosastosta.

Minä en taaskaan tiedä.

Milloin minä en enää tiennyt?

Minulla ei ole asiaa, ei postattavaa. Minulla on tekemistä ja minä olen. Tässäkö se kaikki on.

Olisiko teillä postaustoiveita?

6 kommenttia:

  1. Vaik sä tiedät mitä sun mieli on symmis kohdis, ni on kuintekin super hyvä , et kykenet edes jonkun verran jopa ääneen nauraan!! Se on tosi arvokasta, ja toivottavasti se edes vähä auttais eteen päin. Mä muistan ku mul oli joskus sillai, et oli nii vaikee nauraa vaik oliki just kuullu jonku hauskan jutun, ni keho ei vaa toiminu...
    Jotenkin ku oppisit lisää antaa huomioo niille mitättömän pienillekki hyville asioille, ni varmasti alkais pikku hiljaa auttaa sen mielen järjestelys:)
    voimii♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää tosissaan yrittää painaa pienistäkin hymyistä muistijälki mielen perukoille. Ehkä jonain päivänä hymyilyttää aidon oikeasti ihan muutenkin vaan. Kiitos kommentistasi. Voimia (ja hymyjä) sinullekin. ♥

      Poista
  2. Sun kuulumiset kiinnostaa :) myös kuvapostaukset vois olla kivoja jos tykkäät kameran kanssa liikkua, ihan päivä kuvina, kuvia sun huoneesta yms..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ideoista. :) Kumpa uskaltaisinkin laittaa blogiin ruoka- ja asukuvia sun muita omia otoksia (vaikken mikään harras valokuvaaja olekaan, kunhan räpsyttelen kännykällä), mutta haluan pysyä anonyyminä, joten moinen ei oikein onnistu.

      Poista
  3. Ruokapäiväkirjaa ja arkisia askareita? Kerro jostain, mitä yleensä teet? Koulutehtävä, kaverit, liikunta, virkistäytyminen, kulttuuri, tapahtumat joihin osallistut, tv.... Ihan perusjuttuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen huono lifestyle-bloggari, mutta yritetään :D

      Poista

Kuiskaa minulle sanoja.