tiistai 28. lokakuuta 2014

Minusta sekohkoksi

Erään pintapuolisesti kauniin, 1300 kaloria sisältäneen päivän jälkeisenä aamuna painoni oli pompsahtanut puolella kilolla ylöspäin. Rahoittelin sairaisiin ajatuksiin hamuavaa mieltäni, latelin aivoni perukoilta faktoja kuukautisturvotuksesta, nesteistä ja ties mistä. Kuukautiset eivät alkaneet (vaikka niiden pitäisi). Seuraavan vuorokauden aamuaikaan - tänään tiistaina - painoa oli taas plus parisataa grammaa. Ja silloin kilahti. Eihän näillä ruokamäärillä sentään lihovan luulisi? Niukan ruokavalion tarkoitusperäkin on saattanut taas naamioitua suloiseksi todellisen motiivin ollessa painon pudottaminen.

Tänään olin 12 tuntia syömättä. Kalorisaldo on olematon. Heikottaa, silmissä sumisee, paleltaa ja tärisyttää. Ostin pitkästä aikaa laksatiiveja.

Ne "ylimääräiset" 700 grammaa eivät olisi tehneet minulle mitään pahaa. Mutta niiden vuoksi minä itse satutan ja rääkkään itseäni. En ihan oikeasti haluaisi toimia näin. Tahtoisin huutaa APUA (kiljua suorastaan), mutta olen hiljaa. Psykologikäynneistäkin on taukoviikko.

Pelkään painoni vain nousevannousevannousevan! En osaa päättää mitä teen. Sydän moukaroi rintalastaa, meinaa hypätä ulos. Tuntuu oudolta, vieraalta ja ennen kaikkea surulliselta taas miettiä kuolemaa.



 

2 kommenttia:

  1. Itselläni kävi vastaava pari viikkoa sitten. Äiti sai mut uskomaan että olisin taas syönyt liian vähän. Kuitenkin seuraavassa punnituksessa paino olikin noussut parisataa grammaa. Hoitaja yritti rauhoitella mua, mutta mä olin jo liian kauhuissani kuunnellakseni. Seuraava vuorokausi menikin ilman suupalaakaan, mikä johti vain kamalaan vatsakipuun ja pyörrytykseen. 😞

    Tosiasiassa tommonen painonvaihtelu on ihan normaalia! Nuo grammat ei olisi kyllä olleet sinulle huonosta. Nesteitä tulee ja menee koko ajan! Voi kun tämä järjen ääni olisi aina huonoillakin hetkillä saatavissa kuuluviin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, kyllähän sen järjellä tajuaa, että painonvaihtelu on täysin normaalia... - sitä on meillä kaikilla. Silti noussut vaa'anlukema ahdistaa ihan hirmuisesti! Varsinkin, jos ei ole syönyt niin paljoa, että siitä "pitäisi lihoa"...

      Ihanaa, että äitisi ja hoitajasi puhuivat sulle järkeä. Paljon tsemppiä! ♥

      Poista

Kuiskaa minulle sanoja.